Regulamin sklepu internetowego www.ksiegarnialogos.com.pl

 

Definicje

Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają: 

1. Księgarnia (Serwis) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.ksiegarnialogos.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić Produkt.

2. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która składa Zamówienia lub w inny sposób korzysta z Serwisu. 

3. Konsument – osoba fizyczna, będąca Klientem, która nabywa Towary w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 

4. Produkt – produkty prezentowane w Serwisie. 

5. Sprzedawca – Andrzej Fundakowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Księgarnia Katolicka LOGOS z siedzibą przy ul. Podwale 57, 38-400 Krosno, NIP: 6841019082 REGON: 370281831

6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktów, określające rodzaj i liczbę Produktu. 

 

§ 1. Postanowienia ogólne

a) Księgarnia Internetowa prowadzona jest przez Sprzedawcę. 

b). Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa prawa i obowiązki Klientów w związku z korzystaniem z Serwisu, w tym określa zasady: 

- składania przez Klientów Zamówień drogą elektroniczną i zawierania umów sprzedaży Produktów w ramach Księgarni; 

- świadczenia usługi prowadzenia konta Klienta w Serwisie;

- świadczenia usługi udostępniania recenzji w Serwisie zgodnie z § 9 Regulaminu;

- świadczenia drogą elektroniczną innych usług. 

c) Sprzedawca i Klient wzajemnie zobowiązani są do przestrzegania postanowień Regulaminu.   

 

§ 2. Warunki korzystania z Księgarni

a) Klient zobowiązany jest do:

- korzystania z Księgarni w sposób niezakłócający jej funkcjonowania,

- niewprowadzania danych wpływających nieuczciwie na cenę, liczbę zamawianych Produktów lub innych warunków Zamówienia,

- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,

- korzystania z Księgarni w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami,

- korzystania z Księgarni w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługujących im praw,

b) Sprzedawca może czasowo wyłączyć całość lub cześć usług świadczonych w celu przeprowadzenia konserwacji lub w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Serwisu, a także z innych przyczyn niezależnych od Sprzedawcy (jak siła wyższa, działanie lub zaniechanie osób trzecich, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, itp.) - o czym w miarę możliwości technicznych poinformuje Klientów w dostępny mu sposób z wyprzedzeniem, poprzez umieszczenie komunikatu w tym przedmiocie na stronie Serwisu.

 

§ 3. Warunki realizacji Zamówienia

a) W celu zawarcia umowy sprzedaży Produktu należy na stronie Księgarni dokonać wyboru dostępnego Produktu i złożyć elektroniczne Zamówienie, podejmując kolejne czynności w oparciu o wyświetlane komunikaty.

b) Złożenie skutecznego Zamówienia możliwe jest po akceptacji niniejszego Regulaminu.

c) W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” lub o podobnej treści – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru.

d) Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia.

e) W celu wysłania Zamówienia konieczna jest akceptacja i potwierdzenie przez Klienta wszystkich jego istotnych elementów oraz naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”.

f) Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, chyba że z informacji tej jednoznacznie wynika, że towar jest niedostępny i złożenie Zamówienia nie jest możliwe.

g) Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.

h) Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do systemu informatycznego Księgarni, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem.

 

§ 4. Ceny produktów

a) Ceny Towarów na stronie Księgarni zamieszczone przy Towarze podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny te nie zawierają kosztów przesyłki oraz i innych kosztów realizacji Zamówienia, które podawane są oddzielne przed złożeniem Zamówienia.

b) Wiążąca cena Towaru, opłaty za przesyłkę i innych kosztów realizacji Zamówienia podawane są w koszyku w chwili składania Zamówienia.  

 

§ 5. Formy płatności, warunki dostawy, faktury

a) Księgarnia internetowa udostępnia następujące formy płatności:

- Płatność online. Jest to płatność z wykorzystaniem karty płatniczej, przelewu online, lub systemu płatności mobilnych Blik. Ta forma płatności realizowana jest przez zewnętrznego operatora płatności - Przelewy24.

- Przelew na rachunek Sprzedawcy (przedpłata): rachunek i dane do przelewu Klient otrzymuje na podany adres e-mail – w przypadku braku wpłaty w terminie 7 dni Zamówienie zostaje anulowane.

- Płatność przy odbiorze gotówkową lub kartą. Z tytułu płatności przy odbiorze zostanie pobrana dodatkowa opłata, której wysokość jest podawana w trakcie składania Zamówienia.

b) Wyboru formy płatności i formy dostawy Klient dokonuje w trakcie składania Zamówienia

c) Informacja o metodach i kosztach dostawy dotycząca konkretnego Zamówienia dostępna jest w trakcie jego składania.

d) Przy odbiorze przesyłki z Towarem, Klient powinien sprawdzić przesyłkę, a w szczególności jej opakowanie. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki lub samego opakowania, Klient może odmówić odbioru przesyłki i powinien zwrócić się do jej dostawcy o sporządzenie protokołu szkody.

e) Sprzedawca na życzenie klienta może wystawić do zrealizowanego Zamówienia fakturę na dane podane przez Klienta w Zamówieniu i doręcza ją w przesyłce razem z Zamówieniem.

f) Klient nabywający Towary w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (potocznie „kupujący na fakturę”) powinien w trakcie składania Zamówienia w zakładce „dane do faktury” podać swoją firmę, jej adres oraz numer identyfikacji do celów podatkowych (NIP). Sprzedawca może odmówić wystawienia faktury lub jej korekty w razie braku lub błędnego podania numeru NIP Klienta.   

 

§ 6. Odstąpienie od Umowy

a) Klient może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni. 

b) Wskazany w punkcie powyżej termin 14-dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło wydanie Produktu. Datą wydania Produktu jest data jego odbioru przez Klienta uprzywilejowanego lub data jego doręczenia przez operatora pocztowego lub kuriera. Dla zachowania wskazanego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego terminem. 

c) Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, Klient powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o skorzystaniu z tego prawa np. za pomocą poczty elektronicznej.

d) W razie skorzystania z prawa odstąpienia Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego Produktu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia. Do czasu zwrotu Produktu Klient odpowiada za zniszczenie i uszkodzenie Towaru lub inne zmniejszenie jego wartości, chyba że było to niezbędne do zbadania charakteru, cech lub funkcjonalności Produktu. 

e) Zakupiony Produkt należy zwrócić na adres: Księgarnia Katolicka LOGOS, ul. Podwale 57, 38-400 Krosno. 

f) Koszt opakowania i odesłania Produktu ponosi Klient. Koszty te zależą od wybranego przez Klienta operatora pocztowego. 

g) Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni pod dnia otrzymania zwrotu Produktu zwróci Klientowi uiszczoną kwotę obejmującą cenę Produktu oraz koszt wysyłki Produktu do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia Produktu innego niż najtańszy - zwykła wysyłka za pośrednictwem operatora pocztowego). 

h) Zwrot pieniędzy zostanie dokonany tym samym sposobem, jak wybrana przez Klienta forma płatności przy składaniu Zamówienia, chyba że Klient składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy wskaże numer rachunku bankowego.   

 

§ 7. Zgodność Produktu z umową  

a) Sprzedawca  jest odpowiedzialny względem Klienta  za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Zgodność Produktu z umową oceniana jest na podstawie ustawy o prawach konsumenta.

b) Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany przez Sprzedawcę. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy wskazać na czym polega niezgodność Produktu z umową i preferowany sposób załatwienia reklamacji.

c) Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient uprzywilejowany żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową. 

d) Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której  został poinformowany o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Produkt został nabyty. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.   

 

§ 8. Konto klienta

1. Klient może zarejestrować swoje konto w Serwisie. 

2. W celu rejestracji konta w Serwisie Klient podaje swój adres e-mail, Imię i Nazwisko, akceptuje regulamin serwisu oraz powinien ustawić hasło dostępowe i nie ujawniać go osobom nieupoważnionym. 

3. Z chwilą rejestracji konta Sprzedawca rozpoczyna świadczenie nieodpłatnej usługi prowadzenia konta w Serwisie. Usługa świadczona jest do czasu usunięcia konta przez Klienta, co może nastąpić w dowolnym momencie lub po wypowiedzeniu umowy przez Sprzedawcę z zachowaniem co najmniej dwutygodniowego okresu wypowiedzenia. Sprzedawca może zmienić zasady świadczenia usługi informując o tym Klienta za pomocą poczty elektronicznej lub Serwisu na dwa tygodnie przed wejściem w życie zmian. 

4. Klient w ramach usługi prowadzenia konta w Serwisie:  a) ma dostęp do historii swoich zamówień.

5. Ponadto Klient, który złoży Zamówienie będąc zalogowanym na swoje konto w Serwisie:

a) może korzystać z innych korzyści opisanych w Serwisie.  

 

§ 9. Recenzje  

1. Klient może umieścić swoją recenzję Towaru w Serwisie. Recenzje są czytane przed publikacją. 

2. Nie będą publikowane recenzje: 

a) napisane w innym języku niż polski,

b) używające obraźliwego lub wulgarnego języka,

c) nie związane z Towarem,

d) zawierające reklamy lub linki do innych stron www,

e) nawołujące do nienawiści określonych grup osób lub bojkotu określonych towarów, f) naruszające dobra osobiste lub inne prawa osób trzecich. 

3. Sprzedawca nie weryfikuje czy recenzja pochodzi od Klienta, który faktycznie korzystał z Towaru (czytał książkę). 

 

§ 10. Reklamacje i rozwiązywanie sporów

a) Reklamacje Klient może zgłaszać pisemnie na adres Księgarni: Księgarnia Katolicka LOGOS, ul. Podwale 57, 38-400 Krosno lub mailowo na adres: kontakt@ksiegarnialogos.com.pl .

b) W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości. Reklamacja może dotyczyć w szczególności: wad lub niezgodności Produktów z umową, błędów w funkcjonowaniu księgarni lub odrzuceniu recenzji.

c) Sprzedawca rozpozna reklamację niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 14 dni od jej złożenia.

d) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl) w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. 

d) Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość́ umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. 

e) Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem ani Przedsiębiorcą uprzywilejowanym a Sprzedawcą, rozstrzygane będę przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy. 

 

§ 11. Postanowienia końcowe

a) Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego w stopce strony głównej Księgarni oraz pobrać go lub sporządzić jego wydruk. 

b) Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę opisane w Polityce prywatności dostępnej na stronie Księgarni. 

Produkt dodany do listy życzeń

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.